Bakanccsal integettünk az utolsó őszi napoknak

Felejthetetlen nap volt ez mindazok számára, akik november 23-án bakacsot húztak és a Zöld Kerék Alapítvánnyal tartottak őszi utolsó túrájukun.

A hétvégére gyalogos túrát hirdettünk, melynek célja az volt, hogy egy kellemes nem túl intenzív gyalogos túrát testi és lelki wellness programokkal kombinálva "integessünk" az évszaknak. Sikerült egy jó kis túrás napot összerakni és várakozásokat felülmúló érdeklődést elérni a program során. Nem volt egyszerű feladat 50 fő fölött is ura lenni a regisztrációnak és a programot az elképzeléseknek megfelelő ritmusban tartani, pláne a csaknem 70 résztvevővel.

November 23-án reggel 6 óra 50 perckor nagy csoportban várakozottak a túrázók az Egyház utcai parkolóban. Begurult a busz és elindultunk Cserépfalura. Az út körülbelül 2 és fél órát vett igénybe egy hosszabb megállóval. Megérkezve kamáslit öltöttünk. Mindenki gyorsan felvette a ritmust és 10 órakor már a barlanglakásoknál (Kis-Amerika) jártunk. Majd ezt követte a csodálatos hegyvidéki panorámát kínáló Millennium kilátó. A Nóta-arénához leereszkedve, kapva a hely nevén nótáztunk egyet.

A kaptárköveknél a túrázókat két részre osztottuk, az egyik csoport lassú, de egyenletes tempóban haladt, a másik pedig bevállalta a nagy kaptatókat és gyorsabb tempót diktált. A két csapat útvonala úgy döntöttünk, hogy ugyan az maradjon.

A túra elhaladt egy felhagyott kőfejtő mellett, melyet rövidke megálló és fotózkodás után a Suba-lyuk barlang követett. A barlang, mint tudjuk az első Magyarországon talált neandervölgyi ember maradvány lelőhelye. Furcsa érzés lett úrrá rajtunk ott állván, ahol az őskorban más emberek, ráadásul már fajba tartozók éltek, leperegtek szemünk előtt az évszázadok.

A buszt gyors tempóban értük el, hiszen már a nap hátralévő további programjain járt mindenkinek az esze. Lehetett ugyanis választani a Bogácsi fürdőzés, borozás és noszvaji kávézás közül. Noszvajban még a De La Motte-kastélyt is volt idő megtekinteni. Ki-ki csoportokra bontva jutott el az általa preferált programhoz, vagy választott szabad elfoglaltságot 17.00-ig, amikor is lassan hazafelé vettük az irányt.