Boróka és tavaszi hérics, gyalogtúra a Szádelő-völgyben

Régi vágyát váltottuk valóra a szervezői csoport tagjainak, amikor 2017. április 29-én gyalogtúrát szerveztünk a szlovákiai Szádelő-völgybe. Túránkat a tornai vár lábánál kezdtük, ahol rögtön belekóstoltunk a hegymászás örömeibe.

A középkori vár falaiból megmaradt romok különleges hangulatot kölcsönöznek a tájból kiemelkedő kúp alakú dombnak.

A meredek út leküzdéséért jutalomként csodálatos körpanoráma tárult a szemünk elé.

A várból tovább indulva az ördögszántásnak nevezett természeti képződményen keresztül vezetett utunk, melyen minden lépésünket óvatosan kellett megtennünk. Ezután várt még ránk egy kemény emelkedő, de innen már a borókás, tavaszi héricses mezőn át élvezetes séta után kijutottunk a fennsíkra.

A látvány mindenkit elvarázsolt, a sziklafal pereméről lenézve szédítő mélység tátongott alattunk.

A táj ezután is lenyűgözött változatosságával, hol sűrű erdőn át haladtunk, hol virágokkal teli rétre jutottunk. Ezzel meg is tettük túránk nehezebb részét, már csak le kellett ereszkednünk a völgybe, ahol egy kellemes melegre fűtött turistaházat találtunk, nem mellesleg, csapolt sört is. Innen már csak egy 3 km-es séta vezetett le a völgy bejáratához.

Ezen a szakaszon nem győztünk felfelé nézni, mert ezen az úton sok száz méter magas mészkőfalak kísértek végig. Igaz, hogy ma otthon hagytuk a bicajainkat, viszont a nap végén mindenki fáradtan, de annál nagyobb élményekkel szállt fel a buszra, mindannyiunkban mély nyomot hagyott a táj és a növényvilág változatossága.