Egy nap háromszor a csúcson

Fantasztikus napot tudhatunk magunk mögött 2023.02.25-én a Sátoros-hegyeket vettük célba két busznyi lelkes túrázóval. Igazán felhőtlen kikapcsolódás volt ez, nem csak a hangulata miatt, de az időjárás is óráról órára jobban a kegyeibe fogadta csapatunkat. Így csodálatos panorámát kaphattunk a szép tiszta, verőfényes napsütésben.

Túránkat a Várhegyenél indítottuk, aminek a tetéjen a nemrég feltárt sátoraljaújhelyi várat tekintettük meg. Újszerű élményt nyújtott az egykori vár falai felett tornyosuló kilátósétányról megtekinteni a vár maradványának körvonalát és a körpanorámában gyönyörködni.

Innen leereszkedve a Szár-hegyet vettük célba, ahol a Magyar Kálvária egyes sátcióit ismerhettük meg, és ahol az ebédünket is idilli környezetben fogyaszthattuk el. A közelben lévő mesébe illő Zsólyomkai pincesorra is benéztünk.

A Szent István kápolnánál a hegytetőn, elvált a rövid és hosszú túra egymástól. Innen a hosszabb túra résztvevőinek még egy igen nagy falat volt hátra, hamarosan megtapasztalhattuk miért is lett a Magashegynek ez a neve. De senkit nem ért csalódás, mert a kemény emelkedő pompás látvánnyal ajándékozta meg a csapatot. A tiszta időnek köszönhetően nem csak a nap sütött ránk melengetően, hanem a látótávolság is maximális volt. Így semmi sem akadályozott bennünket abban, hogy a teljes vidéket körbepásztázzuk szemünkkel, ami bárhová pillantottunk megkapó volt ilyen szikrázó verőfényes napon.

A rövid túrázók sem maradtak tétlen és idejüket a Kazinczy Ferenc Múzeumban töltötték, ahová programunk résztvevői részére ingyenes belépést biztosított az intézmény igazgatója Ringer István, amit ezúton is hálásan köszönünk. Rendkívül színes, sokrétű tárlatot láthattunk a tájegység természeti és kulturális múltjának és jelenének bemutatásával.

Napunk zárásaként, a hazaúton elkanyarodtunk Hercegkút felé, ahol a Gombos-hegyi pincesoron lévő Götz pincészetben zamatos ízeket, a hegy levét kóstoltuk meg.

További képek a fotóra kattintva: