Őszi kalandok Komlóskán

Rizikós vállalkozásba kezdtünk a csapattal a 2017. október 23-ai hosszú hétvégén, mert a nem túl biztató időjárási előrejelzések ellenére elindultunk a három napos komlóskai túránkra.

A nyíregyházi napsütéses indulást hamarosan ködös, párás idő váltotta fel, ami persze csöppet sem vette kedvünket.

A tokaji bicajút most is könnyedén röpített minket a Zemplén felé, aztán Bodrogkisfalud után a táj elveszítette sík jellegét, így már kissé nehezebben tekertünk a hullámzó dombokon. Komlóskára már csendes, áztató esőben érkeztünk meg, így jól esett a száraz ruha és a meleg fogadtatás.

Komlóska a Zemplén, hegyekkel körülvett ruszin nemzetiségű zsákfaluja, ami arról is híres, hogy a pusztulásra ítélt helyzetből, csodálatos ökofalut építettek. Szállásunk a Zempléni Fenntarthatósági Központ Erdei Óvoda és Iskola újonnan épített, minden igényt kielégítő épületében volt.

Az út második napján csodálatos napsütésben indultunk gyalogtúrára, hogy felkapaszkodjunk a Pusztavárhoz vezető meredek hegyoldalon. Az őszi táj megmutatta minden szépségét, az ezer színben pompázó hegyeit, az erdőbe érve a vastag avartakarót, az őszi gombák változatosságát.

Nem volt könnyű az út a romokhoz, de kárpótlásul olyan panorámával jutalmazott minket, ami miatt érdemes volt a kemény munka. A vár egyik oldaláról lenézve felhők között úszó hegyek bújtak elő, a másik oldaláról a napsütésben fürdő falura láthattunk rá. Igazán felejthetetlen élményt élhettünk át!

A településsel való ismerkedésünk során eljutottunk a Subanya forráshoz, megnéztük a ruszin tájházat, elsétáltunk a ruszin parkba.

A nap másik fő eseménye a település polgármesterének látogatása volt. Köteles László elfogadta meghívásunkat és személyesen mutatta be azt a tevékenységét, amivel a szerencsés komlóskai polgár nap mint nap találkozhat, és amibe a Komlóskára látogató idegen is bepillantást nyerhet.

Sajnos a harmadik nap nem kímélt meg minket az esőtől, így a bicajos csapat megfogyatkozva, de annál erősebben indult neki a 70 km-es útnak.

A nehézségek ellenére felejthetetlen élmény volt a túra, és örülünk, hogy a Zemplén gyöngyszeme megnyitotta előttünk kapuit és bepillanthattunk ebbe az európai színvonalú falu és közösség életébe!