Pazar kilátás, kassai séta

Két busznyi kalandvágyó természetjáróval vágtunk neki aktuális túránknak, ami ezúttal a Ruzsini víztározót vette célba. Újfent elmondhatjuk csodás kiránduló idő várt, sőt még a nap is kíváncsi volt ránk, így bőven volt alkalmunk D vitamint gyűjteni.

Igazi ékszerdobozra találtunk, egy rövid, de annál tömörebb gyalogtúrát szerveztünk a Ruzsini víztározónál, mindösszesen 8 km-t tettünk meg mindenki ugyanazt a nyomvonalat teljesítve. Annyi különbséggel, az egyik csapat intezívebben haladt, így több idő jutott a pihenésre a megállókban.

Megérte kaptatni felfelé, mert a környező hegyek, a tározó és a benne kanyargó víz valami pazar látvánnyal jutalmazta erőfeszítéseinket. Készültek a selfik és csoportképek szép számba, a hellyel nehéz volt betelni, habár a táj még nem borult zöldbe, mégis magával ragadó volt a kilátás.

A túra végeztével, buszra szállva, Kassa felé vettük az irányt. Számtalan alkalommal utaztunk már át e városon, de igazából megnézni még nem volt módunk, most egy röpke városnézésre jutott még időnk. Nehéz pár óra alatt megtekinteni minden történelmi és kulturális helyszínt, csak a főtér rengeteg látnivalót tartogat. Belvárosi séta keretében a Szent Erzsébet-dóm, az Orbán torony, az Állami Színház, a Szűz Mária szobor, a Premontrei templom és több emléktábla kereshető fel, mint Kazinczy Ferencé, Bocskai Istváné. De érdmes volt a Rodostói-házat is megnézni pár utcával odébb.

Csak ismételni tudjuk magunkat, újfent élmények sokaságával gazdagodtunk e túrán ismét. A hangulat ami programjainkat minden alkalommal övezi, azon túl hogy baráti légkörben telik, most is vidám volt, garantált feltöltődést kaphatott aki velünk tartott.

További képek a fotóra kattintva: