Pünkösdi kovácsolt rózsa

Csodálatos időjárást fogtunk ki ismét, szikrázó napsütésben töltöttük a napot 2023.05.27-én Ibrányban. Újból útra keltünk és bringás kalandokat kerestünk, jöttek ismét ismerős arcok, régi kerékpáros barátok és újonnan becsatlakozók is voltak, 31 résztvevővel indultunk az élményeket begyűjteni.

Habár a szél konokul szemben fújt, nem hagyta magát a csapat rendületlenül törtünk előre. A nagyhalászi Mága-hídhoz érve pihenőt tartottunk és bizony egy gyors szervíz is megvolt, egyik társunknak első-hátsó defektje lett. Míg a belső csere zajlott a többiek kedélyesen beszélgettek a Lónyai-csatorna partján.

Nyeregbe pattanva folytattuk utunkat, s néhány kilométer után elértünk az ibrányi Városligethez ahol az Irány Ibrány rendezvény már javában zajlott.
Kerékpárjainkat letéve, a forgatagba vetettük magunkat mivel délhez közelített az idő, első állomásunk a lapcsánka sütőhöz vezetett, a túra része volt egy kóstoló meghívás is, melyet mindenki örömmel fogadott. Az ebéd elfogyasztása után a díszműkovácsok látványos és lenyűgoző ténykedése vonzotta oda az érdeklődőket.

Igazi remekműveket láthattunk megszületni az izzó fémek a kalapácsok ritmikus, kitartó munkálkodásának köszönhetően engedelmesen hajlottak, formálódtak szebbnél szebb alkotások készültek. A rendzvényen késkészítő mesterek is felvonultatták ékes tudások legjobb darabjait.

De volt ott íjászkodás, sólymász bemutató, vizslás vadászbemutató, Ludas Matyi utcaszínház előadás, és rönkhajító verseny is, igazából minden programot nem is volt módunk végignézni, hiszen a kiváló környezet ami a rendezvények is otthont adott már maga is idilli helynek bizonyult és a vízpart mellett is órákat lehetett eltölteni.

Egyszóval érdemes volt ide kilátogatni, feltöltődve ültünk kerékpárjainkra és a hazaúton nem csak a szél röpítette a csapatot, de az energia ami feltöltötte egy ilyen pezsgő nap után az embert is erőt adott és szinte szárnyaltunk.
A kerékpártúra a Tekerj a Zöldbe! túrasorozat része, ami a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség szervezésében az Aktív Magyarország támogatásával valósult meg.

További fotók a képre kattintva: