Színek kavalkádja, avagy az aranyló ősz legszebb arca

Újra Bélapátfalván jártunk 2021.10.23-án, ezúttal Bél-kőt vettük célba. Látványos kiránduló helyszín, a hegy tetejéből, bányamunkálaton során eltávolított 7 millió köbméter kőzet hiánya teszi egyedivé a helyet.

Túránkon az egyik legkedvezőbb időjárást fogtuk ki, hiszen a száraz időnek és a szikrázó napsütésnek köszönhetően nem fáztunk. A nap sugárnyalábjai a fák közé hatolva, még káprázatosabbá tették, az amúgyis az ősz legszebb ruhájába öltözött erdőt.

A Bükk hegység pazar panoráma képei a kilátópontokon, tovább tudták fokozni ezt az élményt. Fentről nézve, a táj szépségén túl a világ nyilík meg előttünk. Az ég kékje és a végtelenbe vesző horinzot, amellett hogy érezteti parányiságunkat, mégis valahogy közelebb hoz minket önmagunkhoz, segít eggyé válni a világgal, s teszi mindezt úgy, hogy közben megmagyarázhatatlan, de annál békésebb nyugalom lesz urrá rajtunk.

A hosszú túra során látogatást tettünk a Bél-kőn, majd az Őr-kő magaslatra kapaszkodtunk fel, innen továbbhaladva a Pes-kő csúcsot vettük célba, ahonnan már csak ereszkedések és változatos erdő és rét tagolások között visszatértünk az apátsághoz. A rövid túrán résztvevők a Bél-kő hegy meghódítására és a bányaterület felfedezésére indultak, ahol a holdbéli táj és a magas sziklafalak nem mindennapi látványt nyújtottak. Emlékeinkben sokáig megmaradnak majd e nap nagyszerű pillanataiból felvillanó képkockák, a vidám hangulat, a mosolygó arcok, kellemes beszélgetések. De reményeink szerint a nyugalom ami itt ragadt ránk még sokáig elkísér majd minket a hétköznapokban.