Vízpart és nagy hegyek találkozása

Ismét lenyűgöző helyen túráztunk, Szlovákia megannyi csodát rejt amit érdemes felkeresni, most a Csorba-tó környékét jártuk be. A hajnali órákban vágtunk neki ennek a kalandnak egy busznyi lelkes résztvevővel. Habár még csak április van, mégis többször érezhettük magunkat úgy, mintha nyár kellős közepe lenne, tehát garantált volt a kiváló kiránduló idő.

A Csorba-tóhoz érkezve közösen indultunk el túrázni a rövid és a hosszú útvonal is érintette a tó mellett pár éve megépített Európa egyik legmagasabb Tátra Tower kilátót. Reméljük valamennyire sikerült kárpótolni a programmódosítás miatt kihagyott Lombkorona sétány által nyújtott élményt ezzel az attrakcióval.

Ami szintén izgalmas kaland volt nem csak feljutni rá, a tetején az adrenalin pumpa a toronyban kifeszített kötélháló vagy  rálépni az üvegteraszra és onnan csodálni a havas hegycsúcsokat.

Az érzés különleges volt, mintha a levegőben állva élnéd át a pillanatot, eleinte ösztöneink kissé tiltakoztak ez ellen, de legyőzve félelmeinket hamar nekibátorodott a csapat. Sőt a kalandvágyók még a 61 m hosszú csúszdát is kipróbálhatták, így rövidítve le a visszaútat.

Ezt követően a két csoport elköszönt egymástól, a hosszú túrázók a Poprádi tó felé vették útjukat. Újfent a már máskor is megélt Tátra ölelésében gyalogoltunk, a hegyek ormai fölénk magasodva egyre közelebb kerülve hozzájuk mutatták meg pompás, méltóságteljes, tiszteletet követelő békés szépségüket.

Természetesen ahogy feljebb kapaszkodtunk az olvadó hó és jég váltakozott a talpunk alatt, kellemes érzés volt pólóban hógolyót gyúrni. A Poprádi tóhoz érve egy nyüzsgő tóparti élmény fogadott minket, túrázók sokasága pihent itt meg, sütettve magát a nappal vagy egy kellemes ebéd mellett csodálta a magával ragadó pazar látványt.

A visszaúton egy gyors vízű patak mellett haladtunk egy darabig, ami szintén varázslatos élményt nyújtott, ahogy a kristálytiszta zubogó  víz szaladt benne.

Kicsit technikás volt az út, a kiálló gyökerek és sziklák miatt folyamatosan a lábunk elé is kellett nézni, de cserébe nem volt túl nagy szintkülönbség a távban, így könnyűszerrel teljesíthető volt. A végére még egy tiszteletkör is belefért a Csorba-tó körül.

A rövid túrát választók kényelmes tempóban a Csorba-tó körül túráztak, volt idő rácsodálkozni a táj szépségre, sőt szabadprogram keretében akár a helyi vendéglátóhelyek egységeiből szívni magukba a friss hegyi levegőt vagy szuvenír beszerző körútra menni. A késő délutáni órákban búcsút intve a hegyeknek indultunk haza, a tarsolyunkban megint csak gazdagon gyűjtött friss élményekkel.

További képek a fotóra kattintva: